Sunday, November 18, 2012

tetibe rindu nak ber BLOG

Assalamualaikum..

Waaa...Lamenya x menulih kt blog..Sedar xsedar saya dah pun setahun 9 bulan berkhidmat sebagai penjawat awam...Alhamdulillah..cuma masih belun disahkan jawatan..masih menunggu n hoping that semuanya berjalan lancar...

Baru2 nie attended my friend's wedding kat Shah Alam..n alhamdulillah Allah pertemukan saya dengan sahabat2 lama yang banyak membantu saya..n banyak benda yang dah jadi selama saya x update blog sebenarnya.last entry saya mase tu saya masih di UM, if i'm not mistaken..

Let me tell u my dear...Once upon a time.....

1) Saya Quit dari  UM sebab dapat offer keje..Alhamdulillahh..dari satu sudut memang saya rugi sebab dr dulu saya mmg bercita2 nk ade degree in Economics, tp what to do..Perancangan Allah Maha Hebat kan..saya redha..

2) Saya disahkan mendapat Diabetes Mellitus or bhsa mudahnya Kencing Manis Type 1 dimana it's all bout genetic. My mum ade kencing manis..So, saya warded in PPUM for bout 2 weeks..mase tu sangat down..n sbb ini jugak la saya decided untuk brhenti belajar..




3) Saya diterima bekerja sebagai penjawat awam dan memulakan tugas pada 15 Mac 2011.Sejujurnya memang saya sangat letih berada dalam bidang yang saya berkhidmat saat ini, tp at least sy lebih bernasib baik berbanding +/- 40,000 graduan yang masih menganggur..Alhamdulillah..





4) No No No...Bukan saya yang kawen..Sedar x sedar rmai shbt2 saya yang dah pon mendirikan rumahtangga..Antaranya Farrah Aina, Alya, Mardiana, Abe Nik, Syuhada, Shaima..Ade yang baru bertunang, of course my dear Najma Azman..n my BFF yang bakal bertunang, Ruzanna..Whaaaa...Saya? Bile?? hehe...xtau la..pe pon, saya mendoakan semua shbt2 saya..




5) Saya disarankan untuk lose weight at least 10-15 kg..har har har.. camne tu..banyak Kotttt....dctr ckp samada u nak lose weight atau u mati cepat..agak kasar bunyinya kan..tp betul la..bile saya dah lose weight, sugar pon akan under control..hurm..saya pon ambik langkah bijak la..g jogging..control amik nasik..tp air manis mmg susah la..nak2 lagi Teh Ais...hadoinyer pun.....xpela..slow2..kadang2 terdetik, takut sgt kalau kaki saya luka...Ya Allah, hanya pada Mu ku berserah...



Rasenya tu je la..harap semua mendoakan kesihatan dan kesejahteraan saya ye..nnti kalau saya betul2 rajin, saya update blog, kalau x..faham2 jela eh...huhu..





1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete